ترانه سرنوشت

تراوش واژه های زندگی

ترانه سرنوشت

تراوش واژه های زندگی

اصول پنجگانه ی J.A.P.E.L

اصول پنجگانه ی J.A.P.E.L

     

          کلیات

 

1 -    تمام انسانها با هم برابرند و از حقوقی یکسان برخوردارند . هیچ کس بر حسب ثروت ، قدرت یا شهرت ؛ بر دیگری ارجحیت نداشته و نمیتواند خود را برتر و بالاتر بداند .

سطح دانش و آگاهی افراد در کنار حسن خلق و رفتارشان که از عناصر محبوبیت بشمار می آیند ؛ تعیین کننده ی درجه برتری انسانها از یکدیگر است .

این برابری مطلق ؛ بهترین و صحیح ترین تعریف برای واژه ی " عدالت " است .

 

 2 - تمام حیوانات دارای حقوقی هستند که باید به آنها احترام گذاشته شود . حق حیات و داشتن یک زندگی طبیعی و همچنین مراقبت از بیماریها و صدمات ؛ توسط انسانها میبایست در نظر گرفته شود .

             انسانها و حیوانات در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته و " طبیعت حیوانی "                    حقیقتی انکارناپذیر میباشد .

 

3 -    جهان همواره میبایست در صلح و آرامش قرار داشته باشد . هیچگونه جنگ یا نزاعی با هیچ بهانه یا دست آویزی مشروعیت نداشته و واژه هایی مانند برتری نژادی و میهن پرستی کاملا منحوط است و تمام برنامه های تسلیحاتی که به بهانه ی دفاع انجام می گیرد محکوم باید گردد .

دنیای ما به هیچ چیزی بیشتر از " صلح " برای تداوم و پایداری ، نیازمند نیست .

 

4 -    کره ی زمین تنها زیستگاه شناخته شده برای تمام موجودات هستی میباشد و مراقبت از آن وظیفه همه ی انسانهاست . حفظ محیط زیست ، سلامت آب و هوا ، در کنار احترام به تمام عناصر طبیعت ؛ از اهم وظایف انسانها به شمار می آید .

" زمین " باید به آیندگان سالم و شاداب تحویل داده شود .

 

5 -   محبت و دوست داشتن برترین صفات انسانی ست که باید آنرا در سخاوت کامل  همراه با انعطاف و عدم تمایز ابراز داشت .

" عشق " رمز پیروزی نسل بشر بر تمام کائنات است .

نظرات 13 + ارسال نظر
جلسه رسمیست شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:00 ب.ظ http://jalase-rasmist.blogsky.com

چه اصول مقدسی

ممنون دوست عزیز

تینا دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:44 ب.ظ http://darone-man.blogsky.com

سلام مرسی که حرفتو گفتی ولی خواهش کرده بودم تو همون پست بنویسی چون مجموع اون نظرات رو احتیاج دارم. حالا هم یه لطفی کن بیا همون نظرتو کپی پیست کن تو نظراتِ قبلی که من بعدا نظره بالایی رو پاک کنم. واقعا برام مهمه که مجموع نظرات تو همون پست باشن. منتظرتم مرسی بازم

قربونت

تینا دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 ب.ظ http://darone-man.blogsky.com

بیخیال خودم انجام دادم

تینا چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ب.ظ

ip طرف افتاده برات؟؟؟ برام بفرستش

نه نشونیی نداره
مهم نیست نمیخواستم فکرت رو مشغول کنم
به تحقیقت با انرزی بیشتری ادامه بده عزیز

تینا چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:43 ب.ظ http://darone-man.blogsky.com

خب آدرس نذاشته ولی IP که میوفته گوشه نظرش! نگو نه چون بلاگ اسکای همینه سیستمش!!!
هرچند میدونم کیه! ببین اصلاااااااا به خودت فشار نیار جوابشو بدی این آدم یه روانیه تمام عیاره!!! کلاسه دوم دبیرستان هم هست!!!! ینی واقعا مثال هاش و حرفاش و همه چیش خنده داره!!!! فقطم دنبالِ جلبِ توجهِ!!! چون به یکی دوتا از دوستای دیگم گیر داده بود! کارش همینه اصن!

مرسی ممنونتم

نسرین پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ب.ظ http://www.nimerahebehesht.blogfa.com

سلام سر نمیزنین و این با اصول جاپل منافات داره..دلتنگ میشیم آه میکشیم هوا آلوده میشه اینم همینطور..فکر میکنیم وبمون ارزش خوندن نداره احساس حقارت میکنیم اینم همینطور..
اصول جالب و منطقی هستند و بنده کاملا موافقم به شرط اینکه گروه جاپل خودشون نخوان به زور مردمو وادار به پذیرش بکنند.منظورم اینه که خودشون نیان جنگ راه بندازن که مثلا چرا کسی به تمامیت ارضی معتقده..همینطوری مثال گفتم...چون میدونین من با هر ایده ای اشنا شدم دیدم بانیش درست میگفتهو اصلا نمیخواسته اینطوری شه ولی شده..نمیدونم متوجه منظورم شدین یا نه؟

سلام دوست خوب من
ممنون که بفکرم بودی . کمی بی حوصله و کم طاقت شدم ...
از بابت اظهار نظرت هم ممنون . امیدوارم من از اون دسته آدما که گفتی نباشم . هر کدوم از ما میتونه و باید به اصول درستی واسه درست زندگی کردن و درست بودن برسه ...

نسرین شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:07 ق.ظ http://www.nimerahebehesht.blogfa.com

سلام میدونم عزیزم..میفهممت.غربت تنهایی عید..یاد گذشته .همه و همه غم میاره..سعی کن با ترانه سرنوشتت کنار بیایی کاش کاری از دستم میومد..تورو خدا غمگین مباش...

دوست مهربون خوب دلسوزم
کامنتت بهترین دلگرمی بود
سپاس

تینا دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:12 ق.ظ http://darone-man.blogsky.com

ممنون ابراهیم جان.
عیدت مبارک
آرزومندِ آرزوهاتم.
دلخورم ازت چرا وقتی لینکم کردی نگفتی بلینکمت؟؟؟

زیاد دنبال تبادل لینک نیستم عزیز
منم برات آرزوهای خوب دارم

سهبا دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:44 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سلام . سال نوی شما مبارک . با دیدن اسمتون توی کامنتدونی و تبریک بهارتون یاد این دعا افتادم :
اللهم رد کل غریب ،‌ الهم فک کل اسیر ‌،‌اللهم اشف کل مریض .
بهارتون خجسته . دیگه .... هیچ .

مرسی عزیز
اتفاقا خدا با این سه قشری که گفتی اصلا کاری نداره و به حال خودشون گذاشته ...

دختر شمال سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:31 ق.ظ http://r00zaneh.blogsky.com/

سلام ، نوروز شما مبارک ایشالا که در کنار خانواده سال خوبی داشته باشین در مورد عکس ها هم چشم باید یکم جمع و جور کنم

باشه ممنون
جم و جور کن واسم بفرست

پری چهره کاتب شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ب.ظ http://www.babaee1.persianblog.ir

بابا سیاسی من
سیاسی چی
انتلکتویل من
خوندمت بخدا حرفم نمیاد رفیق

مرسی عزیز
هر موقع حرفت اومد بگو جانم

پری چهره کاتب چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:59 ق.ظ http://www.babaee1.persianblog.ir

سلام رفیق من
آقای من
تو کجایی بابا؟
کلن دیگه نیستی با ما؟

علیک رفیقه ی من
خانوم من
همین جای خراب شده ی همیشه گی ام
من ؟ غلط بکنم باهات نباشم ...

273- دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:25 ب.ظ http://no web

تفکراتت به بهاییا نزدیکه... حالا ول کن..
اگه یه روزی کسانی این قوانین رو رعایت نکردن و به مال و ناموس(منظورم زن و بچه و آبجی و خاک و..) تجاوز و تعدی کردن باید چه کار کرد؟!!
مثل سیب زمینی وایستاد و گفت بفرمایید قابل نداره یه بنده خدایی گفته کاری به کارتون نداشته باشیم.. آآ راستی اینم پول تول توجیبی برای برگشت تا نکند که بی پول بمانید...
"عشق رمز پیروزی نسل بشر بر تمام کائنات است" عزیزم این جمله ات با بند 4 نمیخونه.
لطفاً بیشتر بشکافید این قوانین را... که ظاهر زیبایی دارند..
اصلاً مال کی هست این قوانین؟!
به امید سانسور نشدن.. حداقل اینجا!

دوست ناشناس من :
- تفکرات من همونقدر که مورد مشابه داره ، منحصر به خودمه و دلیلی هم نمیبینم که مورد تایید یا رد کسی قرار بگیره . من معتقدم هر انسانی باید برای خودش قواعدی پیدا کنه و به باورهایی برسه که در مسیر صحیح تکاملی خودش قرار بگیره
- تجاوز و تعدی به حریم خصوصی ما آدمها تعریف خودش رو داره و باید ببینی که چه کسی قراره قضاوت کنه . در جنگها و نزاع ها ؛ هر دو طرف دیگری رو دشمن خطاب کرده و خودش رو در مقام دفاع می بینه . کشته های خودش رو شهید یا قهرمان دانسته و کشته های طرف دیگه رو به درک واصل شده گان ...
- متوجه تناقض عشق با دیگر بنده های اصول پنجگانه ی زندگیم نشدم . اصول من واضح و سلیس نوشته شده و احتیاجی به تفسیر یا توضیح نداره
- از آدمی که یک عمر سانسور شده هیچ وقت سانسور نمیبینی ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد