ترانه سرنوشت

تراوش واژه های زندگی

ترانه سرنوشت

تراوش واژه های زندگی

غرایز / خوابیدن

قطعا از اولین تجربیات بشر دیرینه ، احساس خواب و خوابیدن بوده . کیفیتش رو باید باستانشناسان و مورخین توضیح بدن که خواب در ابتدا چگونه بوده ، در چه مکانهایی صورت می گرفته و اساسا زمانش چقدر بوده .

خواب هم یه غریزه ی مشترک بین همه ی موجودات عالمه که وجودش الزامیه و نبودش مشکل ساز . بعضی از موجودات خیلی کم و بعضی هاشون خیلی زیاد میخوابن . اما آدما خوابشون متوسطه ، غالبا شبها میخوابن و چیزی حدود شیش تا هشت ساعت از شبانه روز رو شامل میشه .

خوابیدن در اصل زمان استراحت روح ، فکر و جسمه که تقریبا همه ی اعضای بدن و حتی سلول های همیشه فعالمون کمی استراحت میکنن و انرژی میگیرن واسه ی فعالیتهای بعدی .

توو خواب چند فاکتور از اهمیت زیادی برخورداره . چن ساعت بخوابیم ؟ چطور و با چه کیفیتی بخوابیم ؟ و چه مواقعی نخوابیم و با حسش مقابله کنیم چون میتونه جونمون و سلامتیمون رو به خطر بندازه ...

مثه خوابیدن به هنگام رانندگی ، توو میدون جنگ و حین نگهبانی ، در مکان پرخطر از نظر حمله ی حیوانات وحشی و آدمای از اونا وحشی تر و از این دست .

همچنین پدیده هایی در خواب هست که بهتره اونا رو بشناسیم و کیفیتشون رو در مورد خودمون پیدا کنیم ؛ مثه رویا ( خوابای خوب ) ، کابوس ( خوابای بد ) ، خر و پف ، و تعبیر خواب های صادقه .

خواب بین ما آدما از نظر عمق یا سطحی که داره ؛ هم متفاوته . کسانی هستن که خوابشون خیلی عمیقه بطوری که اصطلاحا میگن اگه بغل گوشش شیپور بزنی یا توپ در کنی ککش نمیگزه و در مقابل افرادی که خواب بسیار سبکی دارن و با کوچکترین صدا بیدار میشن و گاهی هم از خواب میپرن .

طبق روال این سری نوشته هام ؛ به سراغ این غریزه در خودم میرم و شناختم رو از این حس با دیگران به اشتراک میذارم :

-          من مدت زیادیه که خوب و زیاد نمیخوابم و به دلیل مشکلات و گرفتاری هایی که توشون غرقم آرامش کمتری توو خواب دارم . واسه همین تاحد ممکن کنترل شده و با برنامه ریزی میخوابم .

-          بیشتر از اینکه زیرم واسه ی خواب مهم باشه ؛ بالش یا زیرسریم خیلی مهمه . باید نرم و نه کوتاه و نه بلند باشه . به خاطر دیسک و کمردرد مزمن و البته خفیفی که دارم بهتره تشکم کمی سفت باشه . 

-          مکان خوابم بهتره کمی خنک باشه تا خیلی گرم . و حاضرم هرکای بکنم تا به دور از مگس و پشه بخوابم .

-          تقریبا هر ساعتی که بخوابم ؛ صبحش زود بیدار میشم . و البته به کیفیت خوابم بستگی داره اما اکثر اوقات صبحا سرحالم .

-          بدبختانه بیشتر خوابای من از جنس کابوسن ولی خوب رویاهای قشنگی هم میبینم . همینطور خوابای صادقه ای که تعبیرشون توو زندگی معمولیم منعکس میشه زیاد دارم .

-          خوابم در شروعش خیلی عمیقه . یعنی اولا وقتی خوابم بگیره توو زود میخوابم ؛ طوری که نور مکان خواب یا سر و صدا نمیتونه عامل نخوابیدنم بشه . ولی بعد از یک تا حداکثر دو ساعت ، خیلی سبک میشه و با کوچکترین صدا یا تکونی بیدار میشم و دیگه تا صبح خواب کامل و عمیقی نخواهم داشت .

-          خوب مثه اکثر آدما ؛ خوابیدن کنار کسی که دوسش دارم یا عاشقشم رو خیلی میپسندم . اون موقع ها که پسرم میومد کنارم میخوابید بغلش میکردم و ماساژ و نوازشش میدادم تا بخوابه و این به من خیلی میچسبید یا طی بیست سال زندگی  مشترک از درآغش گرفتن همسرم و کنارش خوابیدن و نوازش کردن لذت زیادی میبردم که ای ن نعمت ها دیگه ازم گرفته شده و سالهاس که تنها میخوابم ...

-          جدیدا و مدتیه که کمی خروپف میکنم گرچه برای کسایی که نزدیک من میخوابن خیلی آزاردهنده نیست ولی عیبیه که جالب نیست وباید سعی کنم رفعش کنم

-          زیاد این ور اون ور میشم و برعکس زمون جوونیام خیلی آروم و بی حرکت نمیخوابم . بیشتر روی پهلوی راستم دراز میکشم و اگه بشه دوست دارم رو شکم بخوابم و کمی هم خودمو جمع کنم تا حدی که زانوم بیاد نزدیک سینه م .

نظرات 9 + ارسال نظر
میلاد جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:04 ب.ظ http://www.teetraj.com

سلام
برات آرزوی موفقیت می کنم
من یه سایت دارم که مطمئنم یه روزی لازمت میشه
www.teetraj.com

اگه مایل بودی منو با نام پدر تیتراژ ایران لینک کن بعد بهم خبر بده

منتظر نظرات قشنگت هستم

میلاد عزیز
ممنون از اظهار نظرت
برات توو وبلاگ خودت نوشتم که چرا نمیتونم لینکت کنم
به کارت ادامه بده و روز به روز پیشرفت کن

آیسان جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:11 ب.ظ http://www.come-in.blogsky.com


وبلاگ خوبی دارین
به منم یه سر بزنین اگه خواستین با این اسم منو لینک کنین:
بیا تو!
به منم ژیام بدین با چه اسمی لینکتون کنم؟

خوب اگه لینکت کنم تو میشی کم سن ترین و جوون ترین دوستم
که اینم خودش میتونه جالب باشه
الان میام پیشت

آیسان جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:32 ب.ظ http://www.come-in.blogsky.com


من آیسان هستم ۱۳ ساله اهل جلفای آذربایجان شرقی
دوستتون دارم
اینو هم بگم که خیلی هم ترک برستم!

خوب خیلی خوشوقتم آیسان عزیز
باعث افتخارمه که دوست جوون و بااحساسی مثه تو گیر آوردم
اگه هر چن وقتی بهم ترکی یاد بدی منم ترک پرست میشم
مراقب خودت باش عزیزم
تو همسن پسر کوچیکم هستی قربونت

آیسان جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:16 ب.ظ http://www.come-in.blogsky.com


سلام منو بهش برسونین اگه آی دی دارین بهم ای میل بدین!
بای بای
لطفا اسمتونو هم بنویسین

برات فرستادم ...

[ بدون نام ] چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ب.ظ

سلام علیکم
دیر امدم ولی امدم
خوبی؟
خواب ...
چیزی که این روزا باهاش بیگانه شدم
یعنی ۶ساله باهاش بیگانم خواب شب رو
ولی تواین ۶سال روزا زیاد خوابیدم
ولی این روزا اصلا خواب بیمعنیه برام
عاشقی بد دردیه به قول بچه ها ولی نه خوشم نمیاد از خواب شب
به خاطر خوابهام

ممنون که بلاخره سر و کله ت پیدا شد .
بابت اینکه شبا نمیخوابی نگرانتم چون اینجوری ضعیف و مریض میشی
بیشتر مراقب خودت باش و زندگی رو از اینی که هست سخت تر نگیر

لیلا چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:55 ب.ظ

اسممو نوشتم یا یادم رفت؟

نه ننوشته بودی یادت رفت
واقعا عاشقی بد دردیه ...

لیلا جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:09 ب.ظ

آره بد دردیه
مرسی

قربونت
بهش برسی ...!

پری چهره کاتب پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:10 ق.ظ http://www.babaee1.persianblog.ir

عرض ارادت به رفیق

واسه همینه که دوست دارم...

فریبا.ی.م یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:13 ب.ظ http://www.sokutesang.blogfa.com

سلام...........
دلم هواتونو کرد یادم افتاد ادرس وبتونو دارم آخه یه هفته ای میشه که نمیتونم به فیسبوک بیام وی پی ان ها قطع شده اینترنت کند شده خلاصه من و بعضی دوستان مثل من کلی کلافه شدیم
عشق هاتونو خوندم هرجا که هستند سلامت باشند
دلم سوخت برای اینهمه صداقت و عشق شما

تندرست باشید و اگه بگم شاد... میدونم که غیرممکنه ادم از عزیزانش دور باشه و شاد باشه
بدونید که به یادتونم دوست مهربونم

ممنونم از اظهار لطفت فریبای عزیز ...
آره این مشکل اینتر نت دوستان داخل کشور برای ما هم سخت بوده چون فاصله ها رو بیشتر کرده که امیدوارم زودتر برطرف بشه
خیلی محبت کردی که بهم سر زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد