ترانه سرنوشت

تراوش واژه های زندگی

ترانه سرنوشت

تراوش واژه های زندگی

سرنوشت

سرنوشت - ترانه سرنوشت - ابراهیم الف 
خواستم در مورد سرنوشت بنویسم که قطعه شعری به یادگار از زمان جوانی ام را مناسب تر دیدم بیاورم ، شاعرش نمیدانم کیست اما وصف حال من است: 
 
 جان می دهم به گوشه زندان سرنوشت _ سر را به تازیانه او خم نمی کنم  
 افسوس بر دو روزه هستی نمی خورم _ زاری بر این سراچه ماتم نمی کنم 
  
 با تازیانه های گرانبار جان گداز _ پندارد او که روح مرا رام کرده است  
جان سختی ام نگر که فریبم نداده است _ این بندگی که زندگیش نام کرده است  
 
بیمی به دل ز مرگ ندارم ، که زندگی _ جز زهر غم نریخت شرابی به جام من  
 گر من به تنگنای ملال آور حیات _ آسوده یک نفس زده باشم حرام من 
  
تا دل به زندگی نسپارم به صد فریب _ می پوشم از کرشمه هستی نگاه را  
 هر صبح و شام چهره نهان میکنم به اشک _ تا ننگرم تبسم خورشید و ماه را  
 
 ای سرنوشت از تو کجا می توان گریخت _ من راه آشیان خود از یاد برده ام  
 یکدم مرا به گوشه راحت رها مکن _ با من تلاش کن که بدانم نمرده ام  
 
 ای سرنوشت مرد نبردت منم بیا _ زخمی دگر بزن که نیاقتاده ام هنوز 
 شادم از این شکنجه خدا را ، مکن دریغ _ روح مرا در آتش بیداد خود بسوز  
 
 ای سرنوشت هستی من در نبرد توست _ بر من ببخش زندگی جاودانه را  
 منشین که دست مرگ ز بندم رها کند _ محکم بزن به شانه من تازیانه را
نظرات 2 + ارسال نظر
خلوت سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:58 ب.ظ

سلام
نام شاعر
استاد فریدون مشیری

ممنون دوست عزیز
ایام به کام

نوید پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:29 ب.ظ http://roozhayeshadi.mihanblog.com

سلام چطوری؟

از وبلاگت بازدید کردم،باید بگم وبلاگ قشنگی داری قالبش هم قشنگه،یه چیز که خیلی خوشم اومد این بود که وبلاگت نظم و ترتیب داره که خیلی مهمه منظورم اینکه آدم داخلش احساس سردرگمی نمیکنه

اگه دوست داشتی به منم سر بزن حدس میزنم از مطالبم خوشت میاد ،اگه دوست داشتی ثبت نام هم کن میتونی مطالب رو قرار بدی تا بقیه بچه ها راجبش نظر بدن ولی به نظر من که خیلی عالیه

نویدِ عزیز :
ممنونم از حضور و اظهار لطف و تعریفت ...
حتما" بهت سر خواهم زد و از مطالبت بهره خواهم برد
شاد و سلامت باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد